fredag 31 juli 2015

Kriget i kroppen !

Ja ibland är det som om man förhandlar med Djävulen själv !
Jag vet nu varför jag gillade Alice Coopers Give the kid a break ! När jag var ung.

Det måste vara nån liten defekt i min själ eller i mitt huvud sjunger han när han förhandlar med med Djävulen. Själen är garanterat oskadd så det måste ju vara huvudet.
Helvetet på jorden, var är den jag ska förhandla med ??
I mej så klart :) och det är inte förhandlingsbart.

Att bli frisk betyder att avstå från många saker i mat väg.
Mat intolleranser är huvudorsaken till att många har autoimmuna sjukdomar.
Sköldkörteln är bara ett av många symptom som kroppen ger, varningslampan i bilen blinkar vad gör du?
A: monterar bort lampan?
B: Finner orsaken till varför lampan lyser?
C: Tar bort problemet som gör att lampan lyser ?

Hoppas ditt svar var B och C
.





Ingen kommer att ge oss någon broms vi måste hitta den själv.

Sommaren 2014 misstänkte jag att jag helt enkelt inte tålde mjölkprodukter (proteiner)
Slutade jag äta dom? Nix jag minskade ner men fuskade.
Jag var i super dåligt skick hjärndimma, frossa, superlågt blodtryck, tjockt mörkt blod (skar mej)  det var som sirap. Synen var dålig såg skarpt ca 2 meter. Värk överallt, ont i lederna framför allt i axeln.
Problem med blodsockret och vätskebalansen, sömnen, svettades kraftigt mest på nätterna.
Trött, yr, olika stora pupiller, ja listan kan göras lång.

En dag så mådde jag riktigt illa, var påväg att gå upp för trappan när det gick som en våg från hjärt trakten.
Jag tänkte att nu pajar pumpen. Tog mej till sängen och beslutet var fattat.. ingen mer mjölk i någon form i kosten.

Det tog bara 4 dygn så började jag få tillbaka min syn. Wow .. DET var häftigt.

Fortsättning följer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar